Historiaa

Sepänniemen Martat toimivat vuoden 2011 alusta Kiteen Marttayhdistyksen toimintaryhmänä. Toimintaryhmä lakkautettiin maaliskuussa 2014 muutettaessa toimintaryhmä perustettavaksi yhdistykseksi. Toimintaryhmän vetäjänä toimi Eija Hakulinen.

Toimintamme v. 2014

Yhdistyksen perustava kokous pidettiin  9.3.2014, perustamiskokouksessa oli paikalla 14 toimintaryhmään kuulunutta jäsentä allekirjoittamassa perustamiskirjaa, Kiteen Sepänniemen Martat ry haki samalla piirin jäsenyyttä. Toimintaryhmästä siirtyi yhdistykseen 42 jäsentä. Puheenjohtajaksi valiittin Eija Hakulinen.

Marttaliiton pitkää 115-vuoden historiaa juhlittiin työn ja hasrrastusten merkeissä. Teemamme oli Martoissa on Arjen mahdollisuus ja uutta jäsenhankintakampanjaamme veimme eteenpäin Elämä on parasta itse tehtynä -sloganilla.

Yhdistyksemme ensimmäisen toimintavuoden aikana vierailimme ravitsemusillan merkeissä, hoitokodin piirakkatalkoissa, ihailemassa puutarhan loistoa. Osallistuimme piirin kokouksiin, piirakkapajan ja muihin talkoisiin. Nautimme teatterista sekä konserteista. Liikunnan iloakaan unohtamatta. Retkeilimme, järjestimme myyjäisiä ja tapahtumia. Toimintaamme rahoitimme myyjäis-ja talkootuloilla.

Jäsenmäärämme vuoden 2014 lopussa oli 61.